W tym miesiącu pojawił się nowy numer magazynu dla uczących się języka niemieckiego. Co ciekawego oferuje?
Już okładka podpowiada nam, że gwiazdą numeru jest polska piosenkarka, którą docenili dopiero w Niemczech. Mowa tu oczywiście o Anecie Sablik. (Aneta Sablik: in Deutschland ist sie „The One”). Drugą omawianą postacią muzyczną w tym numerze jest laureat tegorocznej Eurowizji, czyli Conchita Wurst (Europa begeistert von Conchita Wurst). W tym artykule prócz krótkiej biografii piosenkarza, poznajemy też jego motywację do wykreowania takiego kontrowersyjnego wizerunku.
W dziale kulturalnym mamy ciekawy artykuł na temat przesądów i wierzeń współczesnych Niemców (Aberglaube auf Schritt und Tritt). Wbrew pozorom, obecnie jesteśmy bardziej przesądni niż ludzie sprzed wieków.
Jeśli chodzi o zagadnienia społeczne, tym razem analizie zostało poddane zjawisko chronicznego braku czasu (Zeit ist Gold, oder?), mimo tak wielu ułatwień, urządzeń i środków pozwalających na szybsze dotarcie z jednego miejsca do drugiego, przesłanie informacji itd. Wiele o niemieckim landzie mówią jego relacje z sąsiadami. A jakie one są? Tego dowiedzieć się można z artykułu Deutschland umgeben von Nachbarn.
Wart uwagi jest też tekst poświęcony twórcy słynnej marki produktów spożywczych Nestle (Der Mann, der Nestle seinem Namen gab). Na koniec czytelnikom magazynu zaserwowano spektakularne biegi maratońskie (Spektakulaere Marathonlaufe der Welt) oraz wycieczkę do Szwajcarii, gdzie zwiedzą Lavaux (Zwischen Wasser, Wein und Weltkultur).
Tradycyjnie część artykułów można wysłuchać w formacie mp3. Natomiast tutaj zabrakło mi krótkich ćwiczeń gramatyczno-leksykalnych, które pojawiały się w poprzednich numerach. Zamiast tego jednak jest karta pracy do artykułu Zeit ist Gold, oder?, którą wykorzystać mogą nie tylko nauczyciele. 🙂